Bisiklet turu öncesi ekipman seçimi ve hazırlık

Şu ana kadar kullandığım ekipmanlarımın bir çoğunu Pedalla Bisiklet‘ ten ve Decathlon‘ dan aldım. Tur bisikletçiliğine dair tüm ihtiyaçlarınızı bu mağazalardan uygun fiyata temin edebilirsiniz. Türkiye’de ki bir çok bisiklet mağazalarına oranla daha ucuzlar.

15179452432_9471884330_k

Tura hazırlanırken nedense savaşa çıkıyormuşum gibi havaya giriyorum. Evde nasibi alıyor tabi.

SELE 

Selem Brooks B17. Daha önce Brooks sele kullanmadım ama onsuz da yola çıkacak değildim. Bakalım övüldüğü kadar iyi miydi?

Gerçekten de tur sırasında kalitesini ortaya koydu. Hiç bir rahatsızlık yaşamadan turu bitirmemin en büyük payı tabi ki de Brooks’a ait. Elinize ilk aldığınızda sanki deriden değil de tahtadan yapılmış hissi uyandırıyor! Tam o zaman kazıklandığınız hissine kapılabilirsiniz 😉 Merak etmeyin tur sırasında kendini hafiften salıveriyor ve esnemeye başlıyor. İlk kullandığımda biraz rahatsız olmuştum ama alışma süresini atlattıktan sonra hiç bir sıkıntı yaşamadım. Hatta bir efsanedir gidiyor, 1000 km sonra kıçınızın şeklini aldığı 😉 Doğrudur !

Fiyatından dolayı çok pahalı bir sele olabilir ama turu ağrısız geçirmek istiyorsanız şart gibi. Daha uygun bir fiyata bulmak için www.evanscycles.com sitesine bir göz atabilirsiniz. Türkiye’de bulamadığınız veya pahalı gelen her hangi bir ekipmanınızı buradan uygun fiyata alabilirsiniz. Merak etmeyin Türkiye’ye direk satışı var ve güvenilir bir site.

Ayrıca www.bike-components.de sitesine de uğrayabilirsiniz. Üye olununca Türkiye’ye karşı özel bir indirim uyguluyorlar.

Teknik Özellikleri;

  • Brooks B17 Standar Sele
  • %100 gerdirilmiş deri
  • Sele altı çelik raylar
  • Elle dövülmüş bakır perçinler
  • Uzunluk: 275mm
  • Genişlik: 175mm
  • Yükseklik: 65mm
  • Ağırlık: 520gr

15179484212_bc665e6419_k

DIŞ LASTİK

Dış lastik olarak da Scwalbe Marathon 2.00 kullandım. Gayet dayanıklı ve akışkan bir lastik. Turlarım sırasında hiçbir patlakla karşılaşmadım.Üstelik aşınma oranı ise çok az. Aslında Marathon Plus 1.75 taraftarıydım ama stoklarda kalmayınca mecburen klasik olana döndüm.

Teknik Özellikleri;

  • Güçlü yeşil koruma(Green Guard Telli)
  • Maximum yük kapasitesi 130 kg
  • 26 x 2.00

img_08772 schwalbe-marathon2

HEYBE

Heybelerim ise Vaude Aqua. Ön tarafta 28 Lt ve arka tarafta ise 48 Lt kullandım. Alman üretimi olan bu çantalar gerçektende turda kalitesini ortaya koydu. Polyesterden yapılmış olmaları ise ayrı bir dayanıklılık katmış. Heybelerde yırtılma ve ya aşınma gibi bir derdiniz olmuyor. Ayrıca bagaja çok rahatlıkla takılıp çıkarılabiliyor.Heybeler için ayrıntılı bir inceleme yazısı yazacağımdan burada uzatmama gerek yok sanırım.

21 vaude-aqua-back4

ÇADIR

Çadır olarak ise Dechatlon‘ dan aldığım Quechua T2’yi kullanıyorum. Hem ucuz hem de orta sınıf çadırlara göre hafifti. Genellikle yaz aylarında tura çıktığımdan dolayı üst düzey bir çadıra ihtiyacım yoktu. Fiyatı 60 TL, ağırlığı ise 3.4 kg. Kurulumu ise çok basit. Kumaşı da gayet dayanıklı. Çadırın hemen üst kısmında ki havalandırması da nem oluşmasını önlüyor. Polleri de orta düzey. Yağmurda ve tozlu havalarda kullandım hiçbir sıkıntı yaşamadım. İki kişilik olan bu çadırda tek başınıza rahatlıkla kalabilirsiniz.

a

IMG_4778

cache_500_1__i_8173545_HZB cache_500_1__i_7030435_MHM

OCAK – YEMEK SETİ

Genellikle kısıtlı bir bütçeyle yola çıktığımdan dolayı ocak seçiminde cimriliğe kaçtım. Aygazın kartuşlu ocağını kullanıyorum. Bir kartuş 4 gün yetiyor. İstediğim her şeyi yapabiliyorum. Sabah yumurta haşlıyor, akşam makarna yapıyor, hazır yiyeceklerimi pişiriyor ve kahvem için su kaynatıyorum. Hatta tavukta mı haşlasam diye düşünmüyor değilim! Ocak 15 TL, bir üç kartuş  6TL. Daha ucuz bir kamp ocağı seçimi olamazdı.

img_1565-tile2

60TL’ye gittigidiyordan aldığım ufak bir yemek seti kullanıyorum. Ufak olduğundan yer kaplamıyor. Tek kişilik yemeği çok rahatlıkla yapabildiğim söylenemez. Mesela makarna ve ya pirinç, suyu çekip şiştiğinden dolayı ufak geliyor. Bir haftalık ve ya daha kısa bir tur yapacaksanız bu yemek seti ideal. Abartıya kaçmamak gerek. Paranızı dış lastiğe, seleye harcayın. Uçuk fiyatlara yemek seti veya ocağı ancak extrem bir tura çıkacağınız zaman almanız daha mantıklı.

SAM_1177

KELEBEK GİGON

Gün içerisinde saatlerde bisiklet sürerken ellerinizin uyuştuğunu fark etmezsiniz. El uyuşukluğuna geçici bir rahatsızlık gözüyle bakılsa da aslında çok tehlikelidir. Ellerinizin uyuşması, gidon kontrolünüzü kaybettirip, sonucu iyi olmayan olaylara zemin hazırlayabilir. Bu tarz olayların yaşanmasını istemiyorsanız, ergonomik bir gidona ihtiyacınız var demektir. Genellikle uzun yolculuklarda ergonomik olan  kelebek gidon kullanılır. Kelebek gidon farklı tutuş açıları sağladığından, el uyuşukluğu problemini ortadan kaldırır. Aynı zamanda şekli sayesinde de bir çok elektronik cihazınızı gidona monte edebilirsiniz. Piyasada çok fazla kelebek gidon markası da bulunmadığından, çok fazla araştırmaya da gerek yok sanırım. Ben, pedalla.com.tr sitesinden 50 tl’ye aldığım XLC kelebek gidonunu kullanıyorum. Çok memnunum, tavsiye edilir!

SAM_4837

Daha bir çok ekipmanımı fırsat buldukça bu yazıya ekleyeceğim.

Başlıca Kullandığım Ekipman Listesi;

Gidon:Xlc kelebek gidon.

Dış Lastik:Scwalbe Marathon 2.00

Sele:Brooks B17

Arka Bagaj:Zefal Disk Uyumlu

Ön Bagaj:Xlc

Çadır: Quechua T2

Tulum.Quechua +10

Gidon Sargısı:Xlc Jel destekli

Arka Heybe:Vaude Aqua 48Lt

Ön Heybe: Vaude Aqua 28Lt

Gidon Çantası:Vaude 7lt.

Bisiklet turu öncesi ekipman seçimi ve hazırlık” için 10 yorum

  1. Merhaba. Oncelikle tebrikler basariyla tamamladigin tur için. Sormak istedigim kask dizlik dirseklik kullanmadinmi. Geceleride yol yapiyor muydun ?

    Beğen

    1. Teşekkürler. Turlarım da güvelik için sadece kask kullanıyorum. Gece yol yapmayı pek sevmiyorum. Daha çok gün batımına yakın bir zaman da kamp atıyorum.

      Beğen

Yorum bırakın